4 Tips yang perlu kita lakukan (take action) dalam dunia perniagaan

Tips 1: Fokus dan tetapkan matlamat anda dalam jangka masa panjang. Jika sebelum ini anda sudah menetapkan matlamat anda, lihat kembali dan nilai dimana ada ruang untuk diperbaiki. Bagaimana rutin harian anda yang mendatang dapat membantu kepada pencapaian matlamat anda. Hidup berasaskan matlamat yang anda tetapkan bukan atas emosi yang ingin anda penuhi.

Tips 2: Nilai semula 'sebab' anda memulakan perniagaan. Adakah ia sebagai untuk mendapat pendapatan tambahan, sekadar mencari makan atau untuk kerjaya anda. Ia penting untuk memandu kepada tindakan anda yang seterusnya.

Tips 3: Buat keputusan sama ada niat anda memulakan perniagaan sama ada berdasarkan kepada inginkan perkembangan positif dalam kehidupan atau untuk kehidupan yang bergaya.

Perkembangan positif merupakan sesuatu yang ideal, tetapi memerlukan pengorbanan yang kuat dan usaha yang berlipatkali ganda.
Manakala jika untuk sesuatu kehidupan yang lebih bergaya yang diinginkan, perkembangan perniagaan adalah sangat terhad dan juga pertumbuhan perniagaan juga akan menjadi perlahan, mengambil masa yang lama.

Tips 4: Pada tahap ini, sebagai usahawan anda harus memilih perniagaan yang benar-benar dapat membantu anda memacu kepada pencapaian matlamat anda. Matlamat anda merupakan asas kepada  setiap keputusan yang anda lakukan.

Panduan ini merupakan salah satu perkara asas yang perlu kita tetapkan. Berita baik, sepanjang 3 bulan pertama ini ramai usahawan yang telah bersama-sama saya dan mentor jutawan yang telah dapat kami bimbing. Untuk pengetahuan anda, setiap daripada mereka akan memberikan anda inspirasi dan juga panduan mengenai perniagaan yang mereka ceburi dan ini dapat membantu anda jika anda inginkan pandangan daripada mereka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan